Međunarodni Dan djevojčica u informacionim i komunikacionim tehnologijama obilježava se od 2011. godine u državama članicama Međunarodne komunikacijske unije, čija je članica i naša država.
Dan djevojčica u ICT-u obilježen i u Gimnaziji „Tanasije Pejatović” Pljevlja
Radionicu su realizovale učenice prvog razreda za svoje drugarice. Cilj radionice je bio da se djevojčicama približe teme u vezi za informacionim tehnologijama i da se ohrabre kako bi se u budućnosti više bavile ovim poslom.
Da li je kodiranje za djevojčice?
Naravno da jeste. To su nam dokazale i učenice prvog razreda JU OŠ "Štampar Makarike" -Podgorica, koje su bile gošće članica Kuba programera i bile aktivne učesnice radionice Cody&Roby.
U četvrtak, 28.04.2022. u JU OŠ "Vlado Milić" - Podgorica obilježen je Međunarodni dan djevojačica u ICT sektoru ( sektoru za informaciono-komunikacione tehnologije).
Taj dan se slavi u više od 170 zemalja, sa više od 11.000 ceremonija koje uključuju preko 357.000 djevojčica i djevojaka.
Povodom Međunarodnog dana djevojčica u ICT-u u JU Školi za više i srednje stručno obrazovanje ,,Sergije Stanić'', Podgorica održana je radionica koju je vodio nastavnik informatike Velibor Šaban i učenica Ana Ognjanović, u odjeljenju I2.
Povodom Međunarodnog dana djevojčica u ICT-u u JU OŠ "Vladila Danilo" održana je radionica na temu “Informatika kroz igru” sa učenicama petog razreda.
Učenice su imale priliku da se kroz igru sa mikrobit uređajem i mogućnostima koje on pruža, zabave i prošire svoje znanje, ovim malim, a korisnim uređajem.
Materijal
Bezbjednost djece na internetu
Programi koji se mogu koristiti u nastavi:
MekeCode (programiranje)
Scratch 3 (programiranje)
mBlock (robotika)
Envisioneer Express (dizajniranje enetrijera)
SketchUp (3D projekcija)
MISIJA I VIZIJA
- Koordiniranje aktivnostima i resursima u određenoj oblasti nastavnog plana i programa, kao i podrška kolegama
- Povezivanje sa kolegama i fleksibilan rad, posebno u manjim školama
- Organizovanje učionica i resursa za učenje i stvaranje ambijenta za podsticanje pozitivnog okruženja za učenje
- Biti u toku sa promjenama i razvojem u strukturi nastavnog plana i programa
- Planiranje, pripremanje i prezentovanje lekcija koje zadovoljavaju potrebe nastavnika osnovnih i srednjih škola
- Ispunjavanje uslova za procjenu i evidenciju razvoja učenika
- Pružanje povratnih informacija roditeljima i starateljima o napretku učenika
- Organizovanje i učestvovanje na školskim događajima, takmičenjima i raznim manifestacijama