U okviru ovogodišnjeg EU Code Week-a, nastavnica Tanja Bogetić iz OŠ "Dušan Bojović" realizovala je radionicu "Kako da napravite mehaničku kartonsku ruku". Scenario časa dat je u daljemtekst.
Primjena programiranja, praktičnog rada (robotike), u školama ima mnogo prednosti za učenike jer pomaže u razvijanju timskog rada, kreativnosti i takmičarskog duha.
Robotika je takođe oblast koje promoviše inkluzivnost, i lakoća dostupnosti omogućava da je koriste i učenici koji rade po IROP-u. S toga sam za ovu aktivnost, baš izabrala
odjeljenje u kom uči djevojčica koja prati nastavu po posebnom programu.
Vrijeme trajanja: 2 časa
Uzrast: Učenici osnovne škole – VI razred
Mjesto za realizaciju radionice: učionica
U okviru ovogodišnjeg EU Code Week-a, nastavnica Vesna Radulović iz OŠ "Dušan Bojović" realizovala je radionicu "Igra pitanja i odgovora sa Skrečom". Scenario časa dat je u daljemtekst.
Kritičko razmišljanje, upornost, rješavanje problema, računarsko razmišljanje i kreativnost su samo neke od ključnih vještina koje učenici treba da savladaju u 21. vijeku. Programiranje nam pomaže da na zabavan način motivišemo učenike.
Igra pitanja i odgovora sa Skrečom
Vrijeme trajanja: 1 čas
Uzrast: Učenici osnovne škole
Ciljevi
Glavni cilj je naučiti kako programirati jednostavnu igru pitanja i odgovora sa Skrečom, koja bi mogla da se koristi u svim razredima osnovne škole i u svakom školskom predmetu. U procesu kreiranja takve igre, učenici razvijaju vještine rada na računaru i razmišljanja. U ovom slučaju kreirali smo igricu “Glavni gradovi”, za predmet geografija.
Ciljevi, vještine i kompetencije učenja: Ova radionica predstavlja aktivnost kodiranja angažovanjem učenika u takmičarskoj / kooperativnoj igri koja ih podstiče da se upoznaju sa glavnim principima kodiranja.
Tokom ove aktivnosti učenici će:
U okviru ovogodišnjeg EU Code Week-a, nastavnik Radojica Kovačević iz OŠ "Dušan Bojović" realizovao je radionicu "Računarsko razmišljanje i rješavanje problema". Scenario časa dat je u daljem tekst.
Računarsko razmišljanje i rješavanje problema
Računarsko razmišljanje (RR) predstavlja način gledanja na probleme i sisteme tako da kompjuter može da pomogne u njihovom rešavanju ili razumevanju.
Učenicima predajemo i objašnjavamo RR i učimo ih da razbijaju kompleksne probleme na manje (dekompozicija), da prepoznaju obrasce (prepoznavanje obrazaca), da identifikuju detalje relevantne za rešavanje problema (apstrakcija) ili da postave pravila i uputstva za praćenje radi postizanja željenog ishoda (dizajn algoritama).
Razvijanje matematičkog rezonovanja za osnovnu školu
Vrijeme: 1 čas
Uzrast: Učenici osnovne škole
EU Code Week je organizacija koji promoviše kreativnost, rješavanje problema i saradnju kroz programiranje i druge tehnološke aktivnosti. Vodeći nastavnici EU Code Week 2019 za Crnu Goru su nastavnice Mirka Popadić i Biljana Popović, dok je za Edu koordinatora imenovana Jelena Konatar, Samostalni savjetnik I Ministarstva prosvjete, Odjeljenje za informaciono-komunikacione tehnologije. Njihov zadatak je da preuzmu inicijativu u motivisanju nastavnika da se uključe u nedelju programiranja, organizovanjem raznovrsnih aktivnosti.
EU Code Week održava se između 5. i 20. oktobra. Škole na svim nivoima i nastavnici svih predmeta su pozvani da učestvuju u EU Code Week-u, kako bi svojim učenicima dali priliku da istražuju digitalnu kreativnost i kodiranje. Svi učesnici Code Week-a mogu, da li u saradnji sa vodećim nastavnicima ili samostalno, organizovati svoje aktivnosti i dodati ih na mapu codeweek.eu.
MekeCode (programiranje)
Scratch 3 (programiranje)
mBlock (robotika)
Envisioneer Express (dizajniranje enetrijera)
SketchUp (3D projekcija)